• Home
  • /
  • Články
  • /
  • Totálna bomba! INOV-8 TrailFly Ultra G 300 Max je tutovka pre ultra behy

Totálna bomba! INOV-8 TrailFly Ultra G 300 Max je tutovka pre ultra behy

Keď zakladateľ firmy Wayne Edy osobne dorazil na miesto vzniku TrailFly Ultra G 300, dalo sa očakávať, že mu záleží na tom, aby táto topánka prinajmenšom splnila očakávania. Z nášho pohľadu môžeme smelo povedať, že ich dokonca predčila. Najsilnejšími zbraňami sú komfort, tlmenie a spoľahlivosť v rozmanitom teréne.

Šok na asfalte a koreňoch

Už po prvom obutí a pár krokoch v byte sme zistili, že reči o vyššom tlmení, než na aké sme zvyknutí, neboli vypustené len tak do vetra. Papučky! To bol náš prvý postreh po úvodnom teste v teréne. Ten obsahoval jednak asfalt, kamienky a tiež aj úseky posiate koreňmi či blatom.

Noha krásne sedí v širšom kopyte, čo ocenia predovšetkým milovníci dlhých behov. Pretože po hodinách strávených na nohách, prsty či nart opuchnú a potrebujú náležitý priestor. Presne ten čierno-zelené strelky ponúkajú.Perfektné vyriešený je aj minimalistický jazyk. Obutie prebieha takpovediac na jeden šup. Šnúrky sa nám ani raz počas piatich behov nerozviazali. To zase nie je pri modeloch Inov-8 pravidlom, ale tentokrát naozaj mysleli na každý detail.

Hybrid s ohromným tlmením

Vráťme sa však späť k asfaltu. Ten komfort a mäkučký dopad na tvrdom povrchu nám vyrazil dych. Keby sme mali previazané oči a netušili, čo máme na nohách, vôbec by sme netipovali, že beháme v trailovej obuvi. Pruženie a návratnosť energie okamžite pocítite. Akoby vám vracali to, čo do nich vložíte.

Pamätáte si skákajúcu loptičku z detstva? Viete, takú, čo vám vaši kúpili na trhu a vy ste ju donekonečna hádzali do steny, alebo o dedovu garáž, až kým ste ju nestratili vo vysokej tráve? Presne takéto loptičky sú TrailFly G 300!

Nevídané spojenie

Po tvrdom úseku sme sa konečne dostali na kamenisto-korenistý terén nášho milovaného trailu. Až na Čipčí sme sa presvedčili, že podrážka je dokonale namiešaným hybridom a so všetkými nástrahami si hravo poradila. Dokonca aj s tými ostrejšími kameňmi, na ktoré to môžete takisto pustiť celou váhou.

Hrubý sendvič totiž zaručí, že ochrana chodidla má úplne iné parametre, než u všetkých predošlých modelov. Akoby v Inov-8 konečne začali myslieť viac na bežcov, ktorí si možno až tak neveria v zbehoch. Alebo na takých ako my, ktorí majú za sebou viacero návštev na operačnej sále.

Jeden z našich prvých behov v TrailFly, na Straník

Na bežcov, ktorí už nie sú najmladší a potrebujú si chrániť kolená, členky i chodidlá. V tomto smere dokážeme horúcej novinke od Inov-8 100% veriť. Podržia aj v blate, čo sme si vyskúšali na rozmočenom chodníku, stúpajúc na Dubeň. Žiadne otlaky, pošmyknutia či diskomfort v topánke, sa u nás po zhruba 70 kilometroch nedostavili.

Keď je váha benefitom

Mierny skepticizmus vládol pri pohľade na váhu topánky. 300 gramov? Hmmm, to je pomerne dosť napríklad oproti X-Talonom či TrailTalonom. Mysleli sme, že budeme musieť viac dvíhať nohy, vymordujeme sa, kým vyšľapeme na náš naplánovaný kopec. O to väčšie bolo prekvapenie, keď si jeden z nás na Čipčí spravil osobák o viac než jednu minútu bez toho, aby šiel naplno. Inými slovami, tá návratnosť energie, pružinový efekt spôsobujú to, že pocitovo tých 300 gramov vôbec nenesiete so sebou.

TrailFly Ultra rozmenená na drobné

Topánka si označenie Ultra jednoducho zaslúži. Inov-8 vyjadrilo presvedčenie, že jeden pár v pohode vydrží viac než 1000 kilometrov. To vďaka použitým technológiám, pri spolupráci s výskumníkmi z univerzity v Manchestri a tromfu zvanému grafén. Snaha vyrobiť menej párov kvalitnejšej obuvi na úkor plytvania materiálmi nám imponuje, ale či to tieto beštie naozaj toľko vydržia, vám určite napíšeme, keď nastane ten správny čas.

Nevyrušovať! Vedci z Manchestru pracujú na plné obrátky:

Nateraz si budeme užívať nevídaný trailový komfort a pocit, akoby naše nohy boli neustále obalené v bublinkovej fólii. Najbližšie pred nami bliká virtuálna Strážovská 50 a my už teraz vieme, aké topánky si na tento beh obujeme!

TrailFly G 300 Max v číslach:

5 – šírka kopyta (najširšie možné)

6 – milimetrový drop

10 – mm Adapter flex – zárez v strede boty, ktorý zvyšuje jej pružnosť

25 – mm tlmiacej hmoty pre lepšie pohodlie

200 – krát pevnejší než oceľ – to je grafén, z ktorého je podrážka i sendvič

300 – gramov – váha jednej topánky

18 000 – kilometrov testovania, 40-timi bežcami

2 komentáre

  • Vaščo

    21. apríla 2021 at 9:36

    topánky, ktoré si už len zvhľadom musia získať nie jedného Ultra bežca a to ešte nevie ani o vlastnostiach 🙂
    ďakujem za super článok k tejto ultra bombe. už len počkat na nejaký ten sviatok a kupiť ich 🙂
    prajem minimálne 2x toľko nabehaných km v nich, než udáva výrobca 😉

    Odpovedať

Pridaj komentár